Werkgroep Accomodaties Gorssel 2022-2024

December 2019:

Werkgroep Gorsselse Accommodaties heeft nieuwe website

De Werkgroep GA! heeft een nieuwe website. Op www.gorsselseaccommodaties.nl leest u alles over de samenstelling en inzet van de werkgroep. Onder andere vindt u er informatie over het onderzoek naar de verschillende mogelijkheden voor het samenvoegen van accommodaties in Gorssel. Denk daarbij aan de aanleiding en achtergronden en alle onderzochte varianten.

Stand van zaken
De werkgroep Gorsselse Accommodaties (GA!) liet verschillende mogelijkheden voor het samenvoegen van accommodaties in Gorssel  onderzoeken. De afgelopen maanden besprak GA! de resultaten van het onderzoek in meerdere vergaderingen. Het moment dat zij de inwoners van Gorssel graag meenemen in de stand van zaken nadert. De resterende weken van dit jaar gebruikt de werkgroep om bijeenkomsten met inwoners van Gorssel voor te bereiden. Tijdens die bijeenkomsten geeft de werkgroep informatie, vraagt inwoners om hun mening en is er gelegenheid voor het stellen van vragen. De bijeenkomsten volgen begin 2020. Voordat ze van start gaan, zal de werkgroep alle actuele informatie (onder meer de definitieve onderzoeksresultaten) op de website aanvullen.

Werkgroep Accomodaties Gorssel 2022-2024

Op deze pagina kunt U het laatste nieuws vinden over de ontwikkelingen van de Wekgroep Accomodaties Gorssel.

Hoewel het dorp Gorssel steeds aantrekkelijker wordt, gaat de kwaliteit van veel accommodaties achteruit, dit geldt gedeeltelijk ook voor onze voetbalvereniging. Met het oog op de toekomst denken we na over één toekomstbestendige, multifunctionele accommodatie voor onderwijs, sport en cultuur in het dorp. Hierover verschijnt deze week een artikel in De Stentor.

In het artikel geeft wethouder Ingrid de Pagter een toelichting op de ontwikkelingen rond het Gorsselse accommodatiebeleid. De basis voor het gesprek is bijgaand persbericht van de gemeente Lochem, dat wij jullie alvast toesturen.

Actuele stand van zaken

Het bestuur van VV Gorssel is vertegenwoordigd in de werkgroep voor Gorsselse accommodaties. In onze ledenvergadering van 1 december jl. gaven wij daarom ook al een toelichting op de status van de plannen. Adviesbureau Twynstra Gudde stond toen op het punt het onderzoek af te ronden naar de haalbaarheid van een multifunctionele accommodatie. Uit dit onderzoek blijkt dat een dergelijke accommodatie haalbaar is maar dat er ook risico’s aan verbonden zijn. Naar die risico’s zal binnenkort verder onderzoek gedaan worden. Daarbij zal er ook naar alternatieven gekeken wordt.

De werkgroep heeft de gemeente Lochem gevraagd de rapportage van Twynstra Gudde openbaar te maken, maar de gemeente wil dit voorlopig nog niet. Vanzelfsprekend informeren wij jullie zo snel mogelijk over de uitkomsten en eventuele vervolgstappen.

Gevolgen voor VV Gorssel

Als het plan doorgaat, ontstaat één multifunctionele accommodatie (MFA) voor de school, het zwembad, sportvelden en ‘t Trefpunt. Kinderen kunnen na schooltijd direct sporten, naar zwemles of muziekles. Volwassenen treffen elkaar regelmatig bij diverse verenigingsactiviteiten. Door dit nieuwe concept gaat de kwaliteit van de voorzieningen omhoog, wordt energie bespaard en wordt de samenwerking tussen alle deelnemers gestimuleerd.

Voor VV Gorssel kan het betekenen dat de instroom van jeugd eenvoudiger wordt. Het combineren van verschillende sporten wordt ook gemakkelijker, zonder haal- en brengproblemen.  Het gezamenlijke gebruik van ruimtes (kleedkamers, sanitair, kantine) levert kostenvoordelen op. Daarnaast wordt het mogelijk om 7 dagen per week een adequate horecavoorziening in te richten waar de hele dag bedrijvigheid en gezelligheid is.

Daarnaast biedt dit voor VV Gorssel een kans om weer richting het dorp te komen met de voetbal, iets waar de historie (en toekomst) van VV Gorssel ook ligt.

Meer informatie?

Heb je vragen over de plannen of het onderzoek, neem dan contact op Job Dietrich (06-10854850 of [email protected] ). Hij neemt namens het bestuur van VV Gorssel deel aan de Werkgroep Gorsselse Accommodaties.

Lees hier het;  Persbericht Gemeente Lochem 19 december 2017.