Vertrouwenspersoon VCP

De Vertrouwenscontactpersoon (VCP)

Ongewenst gedrag kan overal voorkomen en het sportplezier in hoge mate bederven. Onder ongewenst gedrag wordt in ieder geval verstaan:

* seksuele intimidatie

* agressie en geweld

* pesten

* discriminatie

* interne criminaliteit

Als je last hebt van ongewenst gedrag, dan moet je dat veilig kunnen melden. Omdat we als v.v. Gorssel ongewenst gedrag een belangrijk thema vinden hebben we een vertrouwenscontactpersoon in de persoon van Marjolanda Middeldorp. v.v. Gorssel wil met het aanstellen van een vertrouwenscontactpersoon zorgdragen voor het tot stand brengen van een veilige omgeving.

Even voorstellen:

Mijn naam is Marjolanda Middeldorp, voor velen zal ik een bekend gezicht zijn. Mijn zoons voetballen bij v.v. Gorssel, dus regelmatig sta ik langs de lijn.

Bij v.v. Gorssel ben ik de vertrouwenscontactpersoon. In mijn vak als uitvaartbegeleider heb ik eigenlijk altijd met kwetsbare mensen te maken. Zorgvuldigheid in het omgaan met vertrouwelijke situaties is mijn dagelijkse werk. Op basis daarvan verwacht ik mij nuttig te kunnen maken als vertrouwenscontactpersoon voor v.v. Gorssel.

Als je last hebt van ongewenst gedrag, dan kun je contact opnemen met mij. Bij mij kun je in de eerste plaats je verhaal kwijt. Als je daar behoefte aan hebt, dan bekijk ik samen met jou welke stappen jij kunt nemen en hoe ik daarbij kan ondersteunen bijvoorbeeld door:

* na te gaan of bemiddeling wenselijk is

* door te verwijzen naar hulpverlenende instanties

* ondersteuning

* het verlenen van nazorg

Mocht je het gevoel hebben niet meer veilig te voetballen bij onze club, of je kind heeft dat gevoel, dan ben ik altijd bereikbaar op 06 33333722.

Of je belt de hulplijn NOC*NSF: 0900 2025590 (gratis) werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur.

Ook voor vragen of suggesties over je veilig voelen binnen onze club ben ik altijd bereikbaar.

Mailen kan natuurlijk ook;  [email protected]