Geschiedenis

In 1925 is de voetbalclub Epse-Gorssel Combinatie opgericht. Op 1 juni 1933 heeft de heer Koningsveld, vanwege onbekende redenen , Sportclub Gorssel opgericht. Vermoedelijk is toen de club Epse-Gorssel Combinatie opgeheven. Het eerste team van Sportclub Gorssel bestond uit de drie zonen van de heer Koningsveld, aangevuld met spelers uit voornamelijk Epse. Er werd gespeeld op Landgoed Amelte te Gorssel.

Na een korte periode op Landgoed Amelte, ging Sportclub Gorssel met twee elftallen spelen op het terrein achter de Roskam (op dit moment is dit het grasveld, naast de J.A. de Vullerschool). In die periode ontstond ook de afdeling Gymnastiek, die aan de Sportclub werd toegevoegd. Later volgenden ook de afdelingen Volleybal, Tafeltennis, Jazzgymnastiek en Zaalvoetbal en vormden zij gezamenlijk een Omnivereniging.

Na enkele jaren Roskam, vertrok de omnivereniging met drie voetbalelftallen naar de Elfuursweg (het terrein waar momenteel speeltuin De Bolderhoek is gehuisvest). Vanaf 1972 kreeg Sportclub Gorssel van de Gemeente Gorssel een riant terrein toegewezen aan de Markeweg: Sportpark Gertlo. Op dit moment nog steeds de thuisbasis van Voetbalvereniging

Gorssel. Het ledenaantal bleef stijgen en al snel zat men op vier elftallen, een jeugdelftal en een groeiende jeugdafdeling. In het prille begin was de heer Rennes de eerste voorzitter van Sportclub Gorssel , gevolgd door de heer Nijenhuis (“Schutje”) die vele jaren aan het roer heeft gestaan.

Op 19 mei 1995 heeft de afdeling Voetbal zich losgemaakt van de Omnivereniging en is verder gegaan onder naam Voetbalvereniging Gorssel, kortweg v.v. Gorssel.

Voor het seizoen 2015-2016 is besloten om opnieuw de samenwerking met de voetbalafdeling van SV Epse aan te gaan. Sinds dit seizoen spelen de seniorenafdelingen van beide verenigingen weer samen onder de naam Epse Gorssel Combinatie.

Vooorzitters:

• Epi Stormink