VV Gorssel JO15 1e test

VFL Senden JO15

26 augustus 2017 14:00

Trainings Lager beim VV Gorssel

Enkele weken geleden ontving VV Gorssel een vriendelijk verzoek van een Duitse voetbalvereniging of de voetbalclub Gorssel op Sportpark Gerstlo ook geschikt was voor een trainingskamp voor VFL Senden uit de regio Munsterland, om een aantal dagen fanatiek te trainen.

Vanzelfsprekend hebben we hier mee ingestemd, en als afsluiting hiervan, zou er op zaterdagmiddag een heus “Test Spiel” (oefenwedstrijd) op het programma staan.

De JO15 (jongens onder de 15) uit Duitsland arriveerden vrijdag in de loop van de ochtend, en hebben op vrijdag 2 uitgebreide trainingen gedaan, waarbij ze een uiterst gedisciplineerde indruk maakten. Pas om half 10 ’s avonds vertrokken ze vanuit Gorssel naar hun overnachtingsplaats, om vervolgens zaterdagochtend weer fris en fruitig aan hun 2e trainingsdag te beginnen op zaterdag.

Om 14:00 vond de oefenwedstrijd plaats tegen onze JO15, die op haar beurt nog maar 1 training hadden gehad afgelopen week. Toch ging het spel gelijk op, VFL Senden kwam op voorsprong door een penalty (ongelukkige handsbal in de 16), en won de wedstrijd uiteindelijk met 1-3.

Een geslaagd trainingskamp, waarbij warme contacten zijn gelegd met VFL Senden. Voor alle partijen is dit voor herhaling vatbaar, en wellicht uit te breiden.